Translate

zondag 30 november 2014

Tijdslijn

Veel mensen denken soms dat de tijd sneller gaat, maar tijd kan niet sneller gaan.

Als we spreken over tijd spreken we over een bepaalde periode; verleden t/m toekomst... we kunnen hier zelf grenzen in leggen.
bijvoorbeeld een vakantie periode van een start datum tot eind datum.
Of het begin van een nieuw jaar en het einde van het jaar.

Maar als we over tijd praten is er ook een constante en die duid ik aan met DUUR...
dingen duren voort... duur kunnen we niet meten... of begrenzen.
of ook wel: eeuwigheid duurt voort!

In essentie en in wezen zijn wij eeuwig, en onbegrensd, wij ervaren onszelf als een sterfelijk wezen in de materie, wij identificeren ons met ons lichaam, ons naam, bepaalde gedachtes over onszelf. We denken dat we geboren worden en weer sterven.

Maar hoe kan ons lichaam leven? waar komt die levensenergie, en levenskracht vandaan, wat laat jouw armen en handen bewegen, doen jouw hersens dat? of stuur jij je hersens aan die op hun buurt weer jouw armen aansturen?

Wie ben je? Wanneer je beseft dat je eeuwig bent, en in een bepaalde tijdslijn leeft op aarde, van je geboorte tot je dood. En dat je niet je fysieke lichaam bent, of je gedachtes, of zelfs je emoties, gaat er een grotere werkelijkheid voor je open.
Je zult dus ook zien dat je niet je zelfbeeld bent, en niet je geloof bent, en niet je overtuigingen bent. je bent dus niet je naam, of alle eigenschappen en stempeltjes die anderen op je plakken of jij op jezelf plakt.

Dit zijn allemaal dingen die je voor jezelf creeerd... dit betekend dat je je ook niet aangevallen zult voelen als iemand deze dreigt af te nemen, sommige mensen hebben het gevoel dat ze dood gaan als ze hun gelijk niet krijgen. Simpelweg omdat ze zich identificeren met deze dingen. Ze zitten gevangen en zijn niet vrij om het grotere geheel te zien. Hun bewustzijn zit soort van gevangen.

Wij hebben de macht om onze eigen gedachtes, gevoelens en emoties in onszelf te creeeren en te veranderen, dit alles met onze overtuigingen, als we geloven in schaarste en beperking zullen we dit zo beleven en de realiteit zo ervaren,
wanneer we geloven in liefde, zekerheid en overvloed zullen we dit ook zo ervaren.

Je kunt kiezen wie je wild zijn en hoe je voelt. Het is maar net hoe jij de wereld om je heen wild zien. Of je je overgeeft of dat je er volop tegen gaat vechten.

Bij mij heeft er een aantal jaren geleden een verschuiving plaats gevonden in mijn besef van de realiteit, en ben ik veel groter gaan denken en kijken. En ik moet zeggen het voelt bevrijdend en heerlijk!

ANGST is de tegenpool van liefde en eenheid, angst houd mensen afgescheiden van elkaar, beperkt ons, en zal ons niet vrij doen voelen. Laat je niet lijden door angst, en je gedachtes...transformeer angst, jij bent niet die angst, en angst is een ILLUSIE... angst bestaat niet wanneer je voor liefde kiest.

Wanneer we het gevoel hebben dat de tijd sneller gaat is dit een illusie, de tijd gaat niet sneller, er gebeurd gewoon meer in een kortere tijdslijn...

Wanneer we beseffen dat de dood alleen fysiek is, maar je wezen voortleeft, en dat je volledig vrij bent, dan kom je dus ook vrij van tijd... tijd domineert ons leven, maar tijd hoort een middel te zijn om je leven in te plannen... maar de meeste mensen hun geest zit er gewoon in gevangen.

wanneer we kijken voorbij TIJD... zal ons bewustzijn van de realiteit zo verruimen... dat de wereld nooit meer hetzelfde zal zijn..

2 opmerkingen:

  1. Wist ik maar hoe ik mijn angsten kon loslaten !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dat doe je door te beseffen, dat angst een illusie is.
      dus dat je helemaal niet bang hoeft te zijn...
      je moet die angst niet als muur zien.. van o daar zit een angst dus ik begeef me niet op dat terrein... nee wat je juist moet doen is hey daar staat een muur... die staat mijn vrijheid in de weg... ik ga die muur omver TRAPPEN... dat doe je door de angst gewoon toe te laten en te VOELEN... voel die angst, al ervaar je paniek, en zie dit als lichamelijke reacties van chemie, en van binnen adem je in en adem je uit.. en zeg je tegen jezelf ik hoef niet bang te zijn ik ben goddelijk, pure liefde en vrij...

      het is makkelijk gezecht dan gedaan zeggen ze.. maar de sleutel is juist die daadkracht.. gewoon DOEN door het te doen word je vrijer.

      de waarheid over jezelf bevrijd je van angst, trouwens alle waarheden hoe gruwlijk dan ook maken je een vrije mens en zullen je gelukkiger doen voelen. heb die moed. want die moed is de sleutel.

      Veel liefs. Nick

      Verwijderen